Till huvudnavigation Till innehållet Till mina sidor

Skratt och service hos Kontaktcenter

På våning tre i Turebergshuset ligger vårt Kontaktcenter. Här jobbar nio medarbetare med att hjälpa till att svara på alla våra hyresgästers frågor och funderingar. Men hur är det att jobba som kontaktcentermedarbetare?

Det är mitt i sommaren och solen lyser in genom fönstren på tredje våningen i Turebergshuset. Det är här uppe som vi sedan sommaren har vårt Kontaktcenter. Vid en av sofforna sätter sig Cornelia Almqvist som jobbar som kontaktcentermedarbetare.

Ett nav av information

Sollentunahems Kontaktcenter är ett nav av information och service, det är hit du kommer när du mejlar, ringer eller besöker oss. I Kontaktcenter jobbar åtta stycken kontaktcentermedarbetare tillsammans med kontaktcenterchefen. Det är här Cornelia jobbar sedan fem år tillbaka.

– En vanlig dag på jobbet betyder att vi går efter ett schema under dagarna och arbetar med olika typer av kontaktvägar som exempelvis mejl, telefon eller besök i receptionen, förklarar Cornelia. Dagarna ser väldigt olika ut för man vet aldrig vad det kommer för frågor, men de vanligaste frågorna handlar om uthyrning och hjälp med att göra en felanmälan.

Att kunna allt om Sollentunahem

En av de första frågorna som Cornelia får under intervjun är hur hon och hennes kollegor kan allt om Sollentunahem och hur de hittar svaren på frågorna de får.

– Vi kan inte allt, såklart! Vi lär oss under tiden vi jobbar hur och var vi hittar rätt information och var vi ska leta, till exempel på hemsidan eller att ringa en kollega. Sen hjälper det mycket om man har ett bra minne eftersom det blir lite enklare att komma ihåg allt, säger Cornelia.

Service och skratt – det bästa!

– Jag brinner för service och det absolut bästa med mitt jobb är att kunna hjälpa människor. Det är fint att kunna vända en hyresgäst som hör av sig om något som hen inte är nöjd med till att den lägger på telefonen glad och nöjd, berättar Cornelia.

Det är just här i receptionen på våning tre som Cornelia trivs absolut bäst med att jobba, för det är här hon får träffa våra hyresgäster på riktigt.

– Att kunna se våra hyresgäster och skratta tillsammans, det är det bästa, säger hon med ett stort leende.