Till huvudnavigation Till innehållet Till mina sidor

Sollentunahem stärker sin förmåga att kompetensutveckla och utveckla sitt arbetsmiljöarbete med nyrekryterad HR-chef

Pressmeddelande. Helene Dahlgren blir ny HR-chef på Sollentunahem från och med 8 januari 2024. Rekryteringen av Helene är ett viktigt led i Sollentunahems medvetna arbete med att ha rätt kompetens i bolaget och erbjuda en trygg och engagerande arbetsmiljö. Det ger i sin tur förutsättningar för ett stabilt bostadsbolag där hyresgästerna trivs och vill bo.

Helene Dahlgren kommer närmast från en roll som HR-chef på installationsföretaget Are Sverige AB. Hon har även jobbat i arbetsgivarorganisationen Sveriges Byggindustrier som HR-chef och ansvarig för verksamhetsstöd.

Jag är väldigt stolt över att få börja jobba med HR på Sollentunahem, som jag ser som en mycket ambitiös och seriös arbetsgivare. Jag ser fram emot att få leverera ett både personligt och professionellt HR-stöd till organisationen och brinner för att bygga strukturer och arbetssätt för kontinuerlig kompetensutveckling.

- Helene Dahlgren, ny HR-chef Sollentunahem

 

Rätt kompetens för bolagets fortsatta utveckling

Utöver sin omfattande erfarenhet som HR-chef har Helene stor vana av att säkerställa en ändamålsenlig kompetensförsörjning. Det ger Sollentunahem goda förutsättningar att kartlägga och bedöma vilken kompetens vi som bolag behöver idag och i framtiden, och att samtidigt planera för en löpande utveckling av våra medarbetares kunskaper och förmågor.

Jag är glad och stolt över att Helene väljer att arbeta hos oss på Sollentunahem. Helenes gedigna erfarenhet blir värdefull för vår fortsatta utveckling i att vara ett affärsmässigt bolag med rätt kompetens och engagerade medarbetare. Vi ser i de undersökningar som vi gör att våra medarbetare har ett väldigt högt engagemang, samtidigt som hyresgästernas nöjdhet ökar. Dessa två värden går tydligt hand i hand.

- Anna Mellström, vd på Sollentunahem