Till huvudnavigation Till sidonavigation Till innehållet Till mina sidor

Organisation

Sollentunahem är ett aktiebolag som ägs helt av Sollentuna Stadshus AB, som i sin tur ägs helt av Sollentuna kommun.

Vi är cirka 70 medarbetare på Sollentunahem och utgörs av Vd-staben där HR-funktionen ingår, samt avdelningarna Förvaltning, Fastighetsutveckling, Affärsstöd, Kommunikation och marknad.

Kärnverksamheten bedrivs inom Förvaltningsavdelningen som ser till att vi kan erbjuda våra hyresgäster trygga, välskötta och hållbara boendemiljöer. Här ingår även Servicecenter, som arbetar för att vi ska ge bra service och information till våra kunder.

Fastighetsutvecklingsavdelningen ansvarar för att bygga nya och bygga om bostäder, och för att genomföra större ROT-projekt (reparation, ombyggnad och tillbyggnad).

Medarbetarna inom Affärsstöd ansvarar för IT och utveckling, verksamhetsutveckling, ekonomistyrning och upphandling.

Kommunikations- och marknadsavdelningen ansvarar för extern och intern kommunikation, varumärke och marknadsföring.

HR-funktionen, som hör till Vd-staben, ansvarar för arbetsgivarvarumärket, rekrytering och personalfrågor.